Po co biznesowi agencja interaktywna?
23 lutego 2016Niejeden właściciel lokalnego biznesu wychodzi z błędnego założenia, że wystarczy utworzyć profil na Facebooku i „jakoś to będzie”. Otóż nie, nie będzie. By zaistnieć w Social Media, czyli pozyskać fanów, utrzymywać z nimi kontakt i tworzyć angażujący content potrzebna jest osoba, która zna się na swoim fachu, a przede wszystkim – zna zasady działania mediów społecznościowych.
Jeśli profil ma wyglądać byle jak, to lepiej żeby w ogóle nie wyglądał. Innymi słowy – lepiej żeby go nie było. Niektórzy zwyczajnie nie rozumieją sensu istnienia w Social Media. Drodzy „specjaliści”, zapamiętajcie raz na zawsze – zapełnienie profilu słowami kluczowymi do niczego nie prowadzi, a tym bardziej nie pomaga w pozycjonowaniu. Nieestetycznie wykonane profile nie przyciągną klientów, wręcz przeciwnie – najprawdopodobniej ich odstraszą.
Posiadanie strony firmowej w mediach społecznościowych ma natomiast sens wówczas, gdy jest ona prowadzona profesjonalnie, a przede wszystkim – regularnie. Prowadząc profil nie można pozwolić sobie na miesięczne przerwy w publikowaniu postów. Ponadto, należy utrzymywać kontakt z fanami, tj. odpowiadać na wiadomości w jak najkrótszym czasie i ze stuprocentową skutecznością, a także odpisywać na komentarze, wchodzić z ludźmi w polemikę.
Kolejną sprawą są ciekawe grafiki i zdjęcia wysokiej jakości. I oczywiście odpowiednich rozmiarów. Przecież nierzadko zdarza się, że publikowane są zdjęcia wielkości wizytówki – nie dość, że prezentują się one nieelegancko, to jeszcze ich czytelność stoi na bardzo niskim poziomie.
Korzystając z usług profesjonalnej agencji interaktywnej, czerpiemy korzyści ze współpracy z osobami, które są jednocześnie strategami, specjalistami od reklamy, community managerami i grafikami. W ten sposób możemy być pewni, że profil będzie odpowiadał naszym wymaganiom, gdyż agencja zadba nie tylko o wygląd strony firmowej, ale też o SMO (Social Media Optimization), który opiera się na byciu aktywnym i generowaniu cennych treści. Profesjonaliści sprawią, że Twój fanpage będzie wartościowy zarówno dla użytkownika, jak i dla Google, a Twoja sprzedaż wzrośnie!